SOCIAL MEDIA

#21 Luumu-piparimaljat

Eilen vietimme ystäviemme kanssa ihanan sunnuntain herkutellen mieheni metsästämällä ja paistamalla peuralla. Koska V vastasi pääruuasta, minä halusin tehdä jälkiruuaksi jotakin jouluista.


Luumu-piparimaljat (4 annosta)

4 piparia
2dl kuohukermaa
1tl vanilliinisokeria
250g maitorahkaa
150g luumumarmeladia

Lisää kerman joukkoon vanilliinisokeri ja vatkaa kerma vaahdoksi. Sekoita joukkoon maitorahka ja luumumarmeladi. Murenna tarjoilulasien (tai muiden kippojen) pohjalle piparit, 1 pipari annosta kohti. Nostele valmis luumurahka piparimurujen päälle ja nosta jääkaappiin hetkeksi maustumaan.


Kolme yötä jouluun!

P.S. www.sisustusniksit.fi sivustolla on auennut valaisinhaaste äänestys, jossa myös Maailman Paras Paikka on mukana talomme ulkovalaisimista kertovalla postauksella. Jos siis haluat tuottaa minulle hyvää joulumieltä, käythän antamassa äänesi jutulleni. Samalla voit osallistua 300 euron lahjakortin arvontaan. Kiitos jo etukäteen, jokainen ääni on minulle arvokas! Äänestämään pääset täältä.

7 kommenttia :

  1. Mulle on aina yhtä mahdotonta kuvitella sellasta, että perheessä olis mies, joka osais laittaa ruokaa :). Ja jos ihan rehellinen olen, niin kateeksi käy (joskin tästä tulee heti huono omatunto, kun on toi oma ukkeli kumminkin muuten varsin kelpo yksilö :)).

    Kaikki missä on rahkaa ja luumua, on niin hyvää. Nam.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon NIIN onnellinen, että V tykkää kokata. Minä kun en erityisemmin ruuanlaitosta nauti. Leipominen ja jälkkäreiden teko on tosin ihan hauskaa :)

      Ja kaikkea ei voi saada, minä puolestaan kadehdin niitä naisia, joiden miehet ykskaks toteuttaa rouvien ideat sängynpäädyistä, pihavajoista ja muista sellaisista :D En tosin silti vaihtaisi mun kokkia pois ♥

      Poista
    2. Ja pakko vielä lisätä, että toki mä olen nyt kotona ollessani tehnyt arkisin ruokaa, mutta ihan perusruuilla on menty. Nää viikonloppujen pihvienpaistot ja hirvenlihasta tehdyt ruuat on V:n heiniä :D

      Poista
  2. Onpas hyvältä kuulostava jouluherkku!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja se oli hyvää! V jopa toivoi, että tekisin jouluksikin tätä :D Itselle ainakaan, kun ei jouluähkyruokailun jälkeen maistu rasvaiset tortut, niin tää on hyvä ja raikkaampi vaihtoehto jälkkäriksi :)

      Poista
  3. Eikä, kiitos Jossu! Sä pelastit juuri mut stressiltä koskien aaton tarjoiluja. Miehen siskot ovat nyt tarkkoja kaloreista ja tämä korvaa oivasti joulutortut ja voin aina vedota tuohon maitorahkaan ;) Kiiitos tuhannesti, tuo näyttää niin herkulliselta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että oli apua! Luumumarmeladissa on kyllä aika paljon sokeria, mutta senhän voi korvata vaikka luumusoseella (semmoisella lasten soseella). Tosin sitten kannattaa oman maun mukaan lisätä vanilliinisokeria, että pysyy jälkkärin makuisena :D

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.