SOCIAL MEDIA

Työtuolipohdintaa

Työpöytäpohdinnan jälkeen on hyvä siirtyä miettimään työtuolia, vaikkei me sitä pöytääkään olla vielä päätetty. Hyvin suunniteltu ja silleen...

Minulla oli ajatus kauniista, sulavalinjaisesta työtuolista (esim. pinnatuolista tai jostakin kalliimmasta design-tuolista), mutta V ilmoitti tällä viikolla, että työtuolin täytyy ehdottomasti olla säädettävä, jotta siinä on mahdollista saada hyvä työasento. Just, eli hyvästit kauniille työtuolille. Yritin kerätä kollaasia jollakin-tapaa-katseenkestävistä-säädettävistä-työtuoleista, mutta eipä niitä kovin montaa löytynyt. Ja lisäksi kriteerinä on myös se, että tuolia täytyy päästä koeistumaan, jotta tuolin tietää oikeasti olevan hyvä. Eli hei hei nettikaupat.


1. Recor-työtuoli, 129€, Asko
2. Skruvsta-työtuoli, 119€, Ikea
3. Stylo-työtuoli, 239€, Asko

Epätoivon iskiessä kaivoinkin hihastani villin kortin, satulatuolin. Se olisi suhteellisen siro, mutta varmasti myös hyvä istua ja plussana tietenkin sen selkälihaksia vahvistava ja niska-hartiaseudun jännitystä vähentävä istuma-asento.

kuva: asko.fi

Millainen on sinun mielestäsi hyvä työtuoli ja onko sinulla antaa vinkkiä katseenkestävästä ja säädettävästä työtuolista?

Maalaushommia

Heipat maalausprojektin keskeltä! Vierashuoneeseen suunniteltu työpiste etenee ja kaksi vapaapäivääni onkin mennyt huonetta maalatessa. Ja ison muutoksen saakin jo pelkästään maalilla. Vaikka vierashuone remontoitiin kokonaan puolitoista vuotta sitten, en koskaan oikein ihastunut silloiseen seinämaalivalintaan, se kun taittoi liikaa vaaleanpunaiseen (kuten kuvan vasemmasta yläreunasta huomaa). Mutta nyt on sekin virhe korjaantumassa.


Toisen virheen huomasin kantapään kautta. Edellisellä maalauskierroksella laitoimme Lack-hyllyn upouuteen cyprog-seinään proppujen avulla, jotta koko seinä ei halkea hyllyn painosta. Ihan hyvä ajatus, mutta jos joskus haluaa hyllyn pois (eli siis nyt), niin proppuja ei niin vain irroitetakaan. Minulla kuluikin tiistai-ilta rattoisasti, kun mattoveitsellä katkoin proppuja seinästä. Onneksi sain kaikki katkottua ja V sai ruuvimeisselillä työnnettyä seinän sisään jääneet proppujen osat sen verta syvälle, että kittaamalla ja hiomalla selvisin tästäkin. Eikä muuten ollut mikään helppo homma se mattoveitsen kanssa heiluminen. Pelkäsin koko ajan, että veitsen terä katkeaa, joten turvallisuussyistä laitoin aurinkolasit päähäni, kun ei nyt suojalaseja sattunut löytymään. Siitä olisi saattanut jo kylähullun maineen saada, jos naapurit olisi ikkunasta nähnyt.


Nyt minä hörpin kahvini loppuun ja painun viimeistelemään vierashuoneen seinät, jotta pääsen sen jälkeen uuden sisustuslehteni kimppuun. V tilasi minulle joululahjaksi Dekon ja on tätä tilausjakson ensimmäistä numeroa odotettukin.

Herkullista Runebergin päivää!

Facebook

Maailman Paras Paikka löytyy myös Facebookista www.facebook.com/maailmanparaspaikkablogi


Käykäähän tykkäilemässä noiden 7 sukulaisen ja ystävän lisäksi :)
Mukavaa maanantaita!